Powiadomienia o wykrytym problemie

Problemy z dostępnością lub wydajnością mogą dotknąć każdą stronę, serwis, serwer pocztowy czy inną usługę internetową. Przyczyny mogą być różne, od prowadzonych prac serwisowych w firmie hostingowej, braku miejsca na serwerze, błędu oprogramowania aż po kwestie przeciążeniowe, np. bazy danych.

Niezależnie od przyczyny awarii serwisu internetowego najważniejsze pozostaje jego szybkie usunięcie oraz zrozumienie jego źródła, aby zminimializować ryzyko wystąpienia podobnych problemów w przyszłości. Najpierw jednak musimy możliwe jak najszybciej dowiedzieć się o problemie i na pewno nie chcemy, aby powiedzieli nam o tym odwiedzający nasz serwis.

Zapewnią to powiadomienia, które powinny być niezawodne, szybkie i precyzyjnie określać cechy problemu. W Ping.pl po wykrytej i potwierdzonej przez trzy niezależne lokalizacje niedostępność serwisu wysyłamy powiadomienia e-mail, SMS lub nawet telefoniczne. Przy wysyłce powiadomień SMS i telefonicznych, aby zagwarantować ich niezawodność korzystamy z dwóch, niezależnych operatorów.

Dodatkowo istnieje możliwość ustawienia w jakim języku powinny być wysyłane powiadomienia oraz w jakich dniach i godzinach:



Inną przydatną funkcją w Ping.pl są grupy odbiorców powiadomień, które mają szczególnie duże znaczenie gdy w rozwój lub utrzymanie serwisu odpowiedzialnych jest wiele osób. Po utworzeniu np. grupy Administratorzy lub Programiści i umieszczeniu w nich odbiorców, w łatwy sposób skonfigurujesz wysyłkę powiadomień tak, aby były wysyłane automatycznie do wszystkich odbiorców w wybranych grupach.
Wykorzystujemy pliki cookies w celach statystycznych i poprawnej realizacji świadczonych usług. Rozumiem, nie pokazuj ponownie