Niezależnie od przyczyny awarii serwisu internetowego najważniejsze pozostaje jego szybkie usunięcie oraz zrozumienie jego źródła, aby zminimializować ryzyko wystąpienia podobnych problemów w przyszłości. Najpierw jednak musimy możliwe jak najszybciej dowiedzieć się o problemie i na pewno nie chcemy, aby powiedzieli nam o tym odwiedzający nasz serwis.
Zapewnią to powiadomienia, które powinny być niezawodne, szybkie i precyzyjnie określać cechy problemu. W Ping.pl po wykrytej i potwierdzonej przez trzy niezależne lokalizacje niedostępność serwisu wysyłamy powiadomienia e-mail, SMS lub nawet telefoniczne. Przy wysyłce powiadomień SMS i telefonicznych, aby zagwarantować ich niezawodność korzystamy z dwóch, niezależnych operatorów.
Dodatkowo istnieje możliwość ustawienia w jakim języku powinny być wysyłane powiadomienia oraz w jakich dniach i godzinach:

Inną przydatną funkcją w Ping.pl są grupy odbiorców powiadomień, które mają szczególnie duże znaczenie gdy w rozwój lub utrzymanie serwisu odpowiedzialnych jest wiele osób. Po utworzeniu np. grupy Administratorzy lub Programiści i umieszczeniu w nich odbiorców, w łatwy sposób skonfigurujesz wysyłkę powiadomień tak, aby były wysyłane automatycznie do wszystkich odbiorców w wybranych grupach.