Szybkie wykrycie i skuteczne powiadomienie wybranych osób o wykrytym problemie z monitorowaną stroną internetową to nasze głównie zadanie. Samo powiadomienie jednak może okazać się niewystarczające do sprawnego zlokalizowania i usunięcia źródła usterki. Do tego potrzebne często są jeszcze precyzyjne informacje, które w połączeniu z doświadczeniem i wiedzą osób zarządzającymi monitorowanym serwisem pozwolą na określenie przyczyny problemu i jego rozwiązaniu.
Ping.pl po wykryciu niedostępności strony lub innej usługi internetowej oprócz podstawowych informacji takich jak np. kod i opis zwracanego błędu, udostępnia również takie dane jak logi w surowej postaci czy nawet zrzut ekranu monitorowanej strony wykonany w momencie wykrycia problemu:
Natomiast w szczegółach wybranego testu wykonanego w trakcie trwania wykrytej niedostępności dostępne są również dodatkowe informacje mogące być pomocne przy diagnozie przyczyny problemu:
Powyższe zrzuty ekranów prezentują przykładowe dane zebrane przez Ping.pl podczas wykrytego problemu z monitorowaną stroną internetową. Podobne dane są oczywiście również dostępne dla innych rodzajów monitorowanych usług internetowych, jak np. serwery DNS, serwery pocztowe czy dla monitoringu procesu na stronie. W przypadku tego ostatniego, widoczny jest dokładnie który krok w ustalonym scenariuszu nie został wykonany poprawnie oraz zrzut ekranu strony z momentu próby wykonania nieudanego kroku.