Monitoring sklepu internetowego

Ping.pl idealnie sprawdzi się do kompleksowego monitoringu sklepu internetowego. Niedostępność lub nieprawidłowe działanie Twojego sklepu to nie tylko strata kupujących, którzy w danym czasie nie mogli złożyć zamówienia, ale również utrata wizerunku u stałych klientów. Dzięki monitoringu będziesz wiedział pierwszy o każdym problemie i zdążysz go rozwiązać zanim dotknie on Twoich klientów.

Monitoring procesu zakupu w sklepie

Oprócz monitoringu weryfikującego czy strona jest dostępna, polecam również monitoring całkowitego czasu wczytywania się strony, monitoring domeny, certyfikatu i bezpieczeństwa oraz co najważniejsze w przypadku sklepu internetowego -monitoring procesu według scenariusza. Procesem może być np. dodanie wybranego produktu do koszyka, opłacenie zamówienia i oczekiwanie, że na końcu procesu użytkownik otrzyma potwierdzenie złożonego zamówienia.

Tak wygląda przykładowy scenariusz testujący proces w sklepie internetowym:



Jakie jeszcze elementy powinien objąć monitoring strony?

Każdy sklep internetowy ma również swoje unikalne cechy, ale monitoring powinien objąć przede wszystkim:

  • monitoring strony głównej sklepu oraz szybkości jej ładowania się
  • monitoring całego procesu zakupowego, począwszy od dodania produktu do koszyka a skończywszy na potwierdzeniu opłacenia zamówienia
  • monitoring procesu rejestracji i logowania użytkownika
  • monitoring wyszukiwarki produktów
  • monitoring strony kontaktowej
  • monitoring terminu wygaśnięcia domeny, certyfikatu oraz bezpieczeństwa

Dowiedz się więcej na naszym blogu: Monitorowanie sklepu internetowego. Jak uruchomić i na co zwrócić uwagę?


Zwróć uwagę również na:
Nie wiesz jaki monitoring będzie odpowiedni w Twoim przypadku? Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością Tobie doradzimy i pomożemy w konfiguracji monitoringu.
Wykorzystujemy pliki cookies w celach statystycznych i poprawnej realizacji świadczonych usług. Rozumiem, nie pokazuj ponownie