Monitoring stron internetowych byłby mało użyteczny bez szybkich i skutecznych powiadomień informujących odpowiednie osoby o wykrytych problemach. Najczęściej stosowanymi metodami powiadomień są e-mail i wiadomości SMS. Często obie metody są używane jednocześnie, co oznacza, że w przypadku wykrycia problemu ze stroną, w tym samym czasie wysyłany jest e-mail oraz wiadomość SMS do wybranych osób. SMS natomiast wyróżnia się krótszym czasem dostarczenia na urządzenie oraz jest traktowany przez adresata z wyższym priorytetem niż wiadomość e-mail.
Powiadomienia e-mail
Powiadomienia e-mail zawierają najwięcej informacji o wykrytym problemie ze stroną. Są bezpłatne, nielimitowane i mogą być wysyłane na grupowe skrzynki pocztowe, np. do wszystkich administratorów lub programistów odpowiedzialnych za utrzymanie danej strony. Oprócz informacji o problemie, powiadomienia te zawierają informacje o przyczynie niedostępności oraz zrzut ekranu strony wykonany podczas awarii:
Powiadomienia SMS
SMS to najchętniej stosowana metoda powiadomień. Charakteryzuje się lepszą dostarczalnością niż powiadomienia e-mail oraz większą responsywnością - odbiorca zdecydowanie szybciej przeczyta treść wiadomości SMS niż e-mail. Powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się w parze z powiadomieniami e-mail. Ze względu na ograniczenia jakie posiada wiadomość SMS, zawarte są w niej jedynie podstawowe informacje - nazwa usługi, która przestała funkcjonować prawidłowo, wraz z przyczyną problemu. E-mail natomiast zawiera dodatkowe informacje, które mogą okazać się pomocne podczas rozwiązywania problemu, np. zrzut ekranu strony wykonany podczas awarii.
Powiadomienia telefoniczne
Powiadomienia telefoniczne to standardowe połączenie telefoniczne realizowane w sposób automatyczny. W odczytanej przez syntezator wiadomości głosowej przekazywane są informacje o tym, która monitorowana strona internetowa nie działa oraz jaka jest tego przyczyna. Przykład takiej wiadomości:
W przypadku nieodebranego połączenia, po około 10 minutach następuje ponowna próba, a jeśli mimo to nie uda się dodzwonić do wskazanej osoby, wysyłany jest do niej SMS z odpowiednią informacją:
W przypadku korzystania z poczty głosowej, wraz z powiadomieniami telefonicznymi zalecamy również włączenie powiadomień SMS. System powiadamiający nie jest w stanie rozróżnić czy telefon został odebrany przez adresata wiadomości czy przez pocztę głosową. Z tego powodu, nie nastąpi ponowna próba połączenia ani nie zostanie wysłana wiadomość tekstowa o nieudanych próbach połączenia.
Dowiedz się więcej o wiadomościach głosowych na stronie operatora, za pomocą którego realizujemy wysyłkę powiadomień: https://www.smsapi.pl/wiadomosci-glosowe-vms.