Monitoring stron internetowych byłby mało użyteczny bez szybkich i skutecznych powiadomień informujących odpowiednie osoby o wykrytych problemach. Najczęściej stosowanymi metodami powiadomień są e-mail i wiadomości SMS. Często obie metody są używane jednocześnie, co oznacza, że w przypadku wykrycia problemu ze stroną, w tym samym czasie wysyłany jest e-mail oraz wiadomość SMS do wybranych osób. SMS natomiast wyróżnia się krótszym czasem dostarczenia na urządzenie oraz jest traktowany przez adresata z wyższym priorytetem niż wiadomość e-mail.

Powiadomienia e-mail

Powiadomienia e-mail zawierają najwięcej informacji o wykrytym problemie ze stroną. Są bezpłatne, nielimitowane i mogą być wysyłane na grupowe skrzynki pocztowe, np. do wszystkich administratorów lub programistów odpowiedzialnych za utrzymanie danej strony. Oprócz informacji o problemie, powiadomienia te zawierają informacje o przyczynie niedostępności oraz zrzut ekranu strony wykonany podczas awarii:

Przykład powiadomienia e-mail

Powiadomienia SMS

SMS to najchętniej stosowana metoda powiadomień. Charakteryzuje się lepszą dostarczalnością niż powiadomienia e-mail oraz większą responsywnością - odbiorca zdecydowanie szybciej przeczyta treść wiadomości SMS niż e-mail. Powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się w parze z powiadomieniami e-mail. Ze względu na ograniczenia jakie posiada wiadomość SMS, zawarte są w niej jedynie podstawowe informacje - nazwa usługi, która przestała funkcjonować prawidłowo, wraz z przyczyną problemu. E-mail natomiast zawiera dodatkowe informacje, które mogą okazać się pomocne podczas rozwiązywania problemu, np. zrzut ekranu strony wykonany podczas awarii.

Przykład powiadomienia SMS

Powiadomienia telefoniczne

Powiadomienia telefoniczne to standardowe połączenie telefoniczne realizowane w sposób automatyczny. W odczytanej przez syntezator wiadomości głosowej przekazywane są informacje o tym, która monitorowana strona internetowa nie działa oraz jaka jest tego przyczyna. Przykład takiej wiadomości:

W przypadku nieodebranego połączenia, po około 10 minutach następuje ponowna próba, a jeśli mimo to nie uda się dodzwonić do wskazanej osoby, wysyłany jest do niej SMS z odpowiednią informacją:

Informacja o nieudanej próbie powiadomienia telefonicznego

W przypadku korzystania z poczty głosowej, wraz z powiadomieniami telefonicznymi zalecamy również włączenie powiadomień SMS. System powiadamiający nie jest w stanie rozróżnić czy telefon został odebrany przez adresata wiadomości czy przez pocztę głosową. Z tego powodu, nie nastąpi ponowna próba połączenia ani nie zostanie wysłana wiadomość tekstowa o nieudanych próbach połączenia.

Dowiedz się więcej o wiadomościach głosowych na stronie operatora, za pomocą którego realizujemy wysyłkę powiadomień: https://www.smsapi.pl/wiadomosci-glosowe-vms.